söndag 21 oktober 2012

Kreativiteten vaknar till igen

Har inte bloggat sedan i somras. Den främsta anledningen till detta är att lusten att pyssla dog där någonstans i slutet av sommaren. Arbetslösheten, extrajobbet och känslan av att aldrig göra tillräckligt och aldrig vara riktigt ledig tog ut sin rätt och kreativiteten dog. Lustigt nog verkar den ha vaknat igen i samband med att jag fick ett heltidsvikariat.

Jag har egentligen inte gjort något än, men jag är sugen. Jag inspirationssurfar och har plockar fram mina virksaker igen. Har också beställt lite mönster så att jag ska kunna komma igång och sy lite. Känns spännande.

Själva pyssellusten vaknade nog när vi fick inbjuningen till årets halloweenfest hos våra vänner från usa. Det brukar vara ett knytkalas och jag har fått i uppdrag att göra efterrätt eller något bakverk. Nu klurar jag för fullt på vad vi ska hitta på att ta med oss i år och även vad vi ska ha på oss. Tidigare år har jag bidragit med "fingrar" och cupcakes med spöken och pumpor på. Tror att jag har bilder på fingrarna någonstans också.

Jag har lite dåligt samvete för all tid jag lägger på pysslandet. Men P säger att det bara är trevligt att jag håller på med det eftersom det verkar göra mig glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar