torsdag 14 juni 2012

Ny gjutform (?)

Under våren har jag försökt göra en ny gjutform. Tyvärr har samtliga försök misslyckats på ett eller annat sätt. Här om dagen var det dags för ett försök till och förutsättningarna att lyckas såg bra ut. Tyvärr satte mitt obefintliga tålamog käppar i hjulet och jag tror att det blev ytterligare ett misslyckat försök. Jag ska prova att gjuta i formen innan jag helt förkastar den, men förhoppningarna är inte så höga. Blev lite trött på mig själv efter det här försöket. Jag tror det hade gått hur bra som helst om jag bara hade varit villig att låta det ta lite tid. Men eftersom jag är både nyfiken och otålig och ville att allt skulle vara klart snabbt så gjorde jag den inte i omgångar som jag borde ha gjort. Sambon föreslog att vi skulle göra just det, nästa gång får han bestämma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar